BÜTÜN KAYNAKLAR ŞİRKETLERE ve BANA DEMEYEN MİLLETVEKİLLERİNİ SAYIYOR EMEKLİLER!
BÜTÜN KAYNAKLAR ŞİRKETLERE ve BANA DEMEYEN MİLLETVEKİLLERİNİ SAYIYOR EMEKLİLER! Hakikatler kabul edilene kadar hakikatlerin görünür olması için uğraşmayı ilke edinmiş bir sendika olarak hakikatleri söylemeye devam edeceğiz. Emeklilerin kazanılmış hakları 1994 yılından bu yana plan program ve projelerle; emeklilerin çalışırken kazandığı ekonomik güvence, erişilebilir ücretsiz güvenli sağlık haklarına TBMM eliyle el kondu. 2026 Türkiye’sinde 17 milyon emeklinin 13 milyonu açlık sınırı ve altında belirlenen 20-30 bin TL arasında aylıkla yoksulluğa sefalete terk edildi.Emekliler ekonomik sosyal haklarını kaybetti ve aylıkları altı ayda bir TUİK enflasyon oranına bağlandı. TBMM, bunu Sosyal Hukuk ve Refah Devletini yok etmeyi hedefleyen Küresel Kapitalist politikaları uygulayarak yaptı.DB ve IMF nin direktifleri ile hazırlanan Sosyal Güvenlik Reform projesiyle hukuku geriye doğru işleterek yaptı. Bilinçli olarak hazırlanan ekonomi programları, Merkezi Hükümet Bütçeleri emeklileri ihtiyacı olan gıdaya bile ulaşamaz hale getirdi. Emekliyi kamu haklarından mahrum eden, bütçede hesaba katmayan, “TBMM sinin bir milletvekilinin halka maliyeti yıllık 45 milyon TL oldu.TBMM’nin varlık nedeni olan 600 milletvekilinin halka maliyeti gerçekte ne kadar? Sadece maaşlar üzerinden yapılan hesaplamalar buzdağının görünen kısmı. 2026 bütçesine göre, TBMM'nin yıllık toplam gideri 600 milletvekiline oranlandığında, vekil başına düşen yıllık maliyet tam 45 milyon TL. Ancak asıl tehlike başka bir noktada: Eğer bir ülkede parlamento artık sadece "maliyeti" üzerinden tartışılıyorsa, orada demokrasi adına riskli bir eşik aşılmış demektir.”@sedattbozkurtt Emekliye vergi, sefalet! Şirketlere faiz rant saltanat! Burjuvazi TBMM aracılığıyla emeklilere ekonomiksoykırım uyguluyor. Demokrasinin “D” sini domatesin “D” si gibi algılamayan ve hak hukuk tanıyorum ben Türkiyenin vekiliyim diyen milletvekilleri: Emekliliğin; yeniden ekonomik sosyal haklar sağlayan bir emeklilik statüsü haline getirilmesi için Sosyal Güvenlik Reformunun emeklilerin lehine yeniden düzenlenmesi talebimize ses vermelidir. Emekliler arasında özel haklarla ayrımcılık eşitsizlik yaratan uygulamalardan vazgeçilip, emeklilerin sendikalı olarak işvereni olan Sosyal Güvenlik Kurumu ile “taleplerini iletecekleri sorunlarının çözülmesi için görüşlerini bildirecekleri toplu sözleşme masasına oturma hakkının” teslim edilmesinden yana olmalı bunun için çaba göstermelidir. Emekliler için hak hukuktan yana olmanın ölçüsü budur. Demokrasi anlayışının temeli budur. Bütün kaynaklar şirketlere ve bana demeyen Milletvekillerini sayıyor emekliler. Bilinsin istedik! #EmeklilerDayanışmaSendikası www.emeklilerdayanismasendikasi.org
